מוזיקה תעשייתית , מגוון במוזיקה – האמנם?

בהמשך לפוסט קודם מלפני מספר ימים: האם בימינו מוזיקת פופ יותר גרועה מסגנונות עכשוויים אחרים של תעשיית המוזיקה? , עוד כמה היגגים בנושא הירידה במגוון תחביר התוכן ההרמוני. בעצם המשמעות היא שישנם מרכיבים מסויימים שחוזרים על עצמם שוב ושוב או יותר ויותר ככל שהזמן עובר (המגוון הפנימי או השפה הולך ונהיה ירוד מבחינה איכותית). תנסו לחשוב עכשיו גם על הירידה באיכות הצלילים והעלייה בקולניות, קחו הפסקה מקריאה לדקה קלה ותחשבו על זה לפני הפיסקה הבאה.

אוקיי אז אני מקווה שזה מובן שאפשר לתאר את כל התהליכים האלו בצורה יותר פשוטה וברורה. המגוון הוא יותר בעטיפה ופחות בתוכן.

בתיאבון!

להמשיך לקרוא מוזיקה תעשייתית , מגוון במוזיקה – האמנם?

מדיניות תעשיית המוזיקה – משקל מופחת למוזיקה חינמית, השלכות על זכויות יוצרים

אולי זה בעקבות הדו"ח המסכם של 2017, נראה כי תעשיית המוזיקה עוברת לשלבים אופרטיביים של מסחור. בין השאר, אסטרטגיות חדשות להגדלת הרווחים ולניצול התיצבות המגמה הכלכלית בשנים האחרונות. לפי הדו"ח לשנת  2017 רואים שמגמת הירידה הדרסטית שהיתה נעצרת בשנים האחרונות ושיש מגמה קלה של עלייה, כך שהמדדים חזרו כרגע למצב של 2009. רק כנראה שעם הרבה יותר רווח.

הכנסות תעשיית המוזיקה לפי שנה

להמשיך לקרוא מדיניות תעשיית המוזיקה – משקל מופחת למוזיקה חינמית, השלכות על זכויות יוצרים

האם בימינו מוזיקת פופ יותר גרועה מסגנונות עכשוויים אחרים של תעשיית המוזיקה?

הכותרת של הכתבה הבאה מתוך סמיתסוניאן מג : "המדע מוכיח: מוזיקת פופ למעשה הפכה גרועה משהייתה בעבר". הכותרת היא מסקנה של הכתבה בעקבות מחקר שבדק בעצם: "האם מוזיקת פופ מתפתחת או שהיא פשוט הופכת קולנית יותר".

מחוגי הזמן אבדו במוזיקה

להמשיך לקרוא האם בימינו מוזיקת פופ יותר גרועה מסגנונות עכשוויים אחרים של תעשיית המוזיקה?