סיכום העשור במוזיקה 2000-2009

קשה להתעלם מהטכנולוגיות ואמצעי התקשורת והשפעתם כשבאים לנתח את עשור המוזיקה האחרון. למשל, מבחינת אמצעי התקשורת, האינטרנט עשה את הצעד הגדול שלו בעשור הזה. אמנם האנטרנט היה קיים עוד משנת 1993, אבל רק בסוף שנות התשעים הפך להיות משפיע ואמצעי תקשורת המתחרה עם טלוויזיה, רדיו, עיתונים יומיים, קולנוע, וכל אמצעי תקשורת אחר. כיום סביר להניח שאם יעשו סקר במדינות מערביות ומדינות מתפתחות, לגבי השאלה "מה אמצעי התקשורת הכי שמיש", סביר להניח שהאינטרנט יימצא כאמצעי התקשורת שהתקדם הכי הרבה מבין כל סוגי אמצעי התקשורת, ולא רחוק היום שאמצעים מסורתיים שבעבר היו פופולריים וקבעו את סדר היום באופן בלעדי, יהיו לא יותר מאשר עוד אתר באנטרנט מיני רבים, הנילחם על פופולריות במנועי חיפוש.

כבר הדור שגודל היום, ייתכן ולא ידעו מה זה "ידיעות אחרונות" או "מעריב"! ולכשיספרו להם שפעם הדפיסו עיתונים על נייר, זה יהיה מנותק לגמרי מההבנה של הדור הזה, משהו ישן, כמו סוס ועגלה בשבילנו. אמצעי תקשורת מסורתים רבים פונים לאנטרנט ומנסים לחזק את מעמדם, אך נראה כי הפור נפל, ובעתיד התקשורת הישנה תהיה מנת חלקם של קהילות סגורות בלבד אם בכלל, בעוד כל השאר יכנסו לתחרות הגדולה באנטרנט. ההשפעה של האינטרנט והחלשות אמצעי התקשורת המסורתיים גרמו להיחלשות ההשפעה של תעשיית המוזיקה, וזאת עוד לפני שמדברים על הורדות בלתי חוקיות, מפני שקודם כל,  תעשיית המוזיקה כיום אינה קובעת  את הדבר אליו יאזין הציבור, איזה מוזיקה יצרוך הציבור, למי שעדיין נשאר כוח מסויים והשפעה אלו הדיג'ייז במועדונים, מארגני מסיבות וכדומה, אך גם זמנם של האחרונים קצוב, ותעשיית המוזיקה השפעה קטנה וקטנה משנה לשנה. להמשיך לקרוא סיכום העשור במוזיקה 2000-2009

לד זפלין, 1968-1969

בתחילת שנות השישים היה הרכב "ציפורי החצר" מההרכבים החשובים ביותר של סצנת האר.אנ.בי הבריטית. בתקופה שבה הרכבים צעירים התחברו לבלוז האמריקאי, "ציפורי החצר" היו שם דבר בכל מה שקשור ל הופעות החיות שלהם, וכבמה לגיטריסטים הוירטואוזים של התקופה. על כן אין זו יד המקרה שמהרכב זה יצאו שלושה מהגיטריסטים החשובים והמשפיעים ביותר של הרוק הבריטי: אריק קלפטון, ג'ף בק וג'ימי פייג'.

בתוך מספר שנים, יחולו בזירת הרוק הבריטי מספר שינויים שלא יפסחו על "ציפורי החצר". למשל, אם בשנת 1963 כשמגיע אמן הבלוז האמריקאי סוני בוי וויליאמסון  לאירופה, הוא  מתארח דווקא למופע שמוקלט לאלבום משותף עם "ציפורי החצר", עניין שיש בו יוקרה כמייצגי הבלוז הבריטי, הרי שהמעבר הזה של הרכבי בלוז-רוק מפוקוס בבלוז, לפוקוס ברוק הגיע וגם ציפורי החצר רצו לעשות את המעבר.  להמשיך לקרוא לד זפלין, 1968-1969