הסטונס כבר ידעו בשנת 1985 שהם במשבר מאז Tattoo You שיצא בשנת 1981. Ian Stewart שהיה חלק בלתי נפרד מהלהקה מת מסרטן והותיר את הסטונס בלי כוח מקצועי שיכול לתת ביקורת ולמתן את שני הסופרסטרים של הלהקה, ריצ'ארדס וג'אגר. שני האלבומים של הסטונס הללו משנת 1983 ומשנת 1986, Undercover ו Dirty Works הראו לראשונה מאז It's Only Rocknroll של 1974 שהסטונס כבר פחות עדכניים. והסטונס אף פעם לא היו להקה של נוסטלגיה, ואולי סוד הקסם שלהם היה החיפוש המתמיד אחר הרצון להיות עדכני לצד שימור מיכולות העבר שלהם. התוצאה היתה שהסטונס שהתקופה של 1976-1981 היתה תקופה טובה מאוד שלהם, הבינו קצת מאוחר שהם מפספסים את שנות השמונים. הסטונס החלו למעט בהופעות חיות, שהיו אחד ממקורות העוצמה שלהם עד כה, והמנהיגים ריצ'ארדס וג'אגר פנו לקריירות סולו שלא היה בהם דברים משמעותיים.
העניין היה שמאז 1976 ועד 1981 הסטונס יצרו מוזיקה חדשה שבה הלהקה לקחה קדימה כמה מרעיונות העבר שלה. השילוב של המוזיקאים יחד היה מעולה, אבל כל זאת היה טוב בקונטקסט של רגאיי דיסקו ופ'אנק. כשהתקופה הזאת הסתיימה הסטונס לפתע נראו פחות עדכניים.
בשנת 1989 ביל ווימן הותיק נטש את הלהקה אחרי מיני-שערוריה מסעירה בחייו הפרטיים. היה זה מייד לאחר האלבום Steel Wheels, כמחליפו נבחר Darryl Jones. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות מייד לאחר מכן שהוכיח שהיא להקת אצטדיונים ולא להקת אולפנים. המוזיקה של הסטונס היתה לפתע נראית מוזיקה שרצוי כמה שיותר ממנה לפני שתיעלם. שירים כמו Hold On To Your Hat הם שירים שרק הסטונס מסוגלים לעשות, והקהל שהבין זאת נהר בהמוניו לתפוס כמה שאפשר מהסטונס. החומר של הסטונס כבר לא היה בקטע של להיטים בודדים, ו Mixed Emotions שהיה על המשבצת של הלהיט התורן בדומה ל Undercover of The Night במשבצת הדומה של 1983 ו Harlem Shuffle במשבצת הדומה של 1986, לא הצליח למשוך את האוזן כמו קודמיו. אבל האלבום בכללו היה מעולה לחובבי הרוק המחוספס, Rock and A Hard Place, Hearts For Sale כל השירים הללו לא היו עשויים מחומר של להיטים אבל היו רוקנרול מחוספס כמיטב המסורת.
Voodoo Lounge שייצא בשנת 1994 המשיך את המסורת החדשה של הסטונס, אלבום + סבב הופעות שמוביל לעוד הקלטות חיות לפני מנוחה של כמה שנים וחוזר חלילה. גם האלבום הזה היה נטול להיטים, והיה מבוסס על הרעיון שמספיק לקבל את מנת הרוקנרול המחוספס בשביל להמתין להופעה החיה הבאה. האלבומים היוו מעין הוכחה שהסטונס עדיין יכולים לשבור עצמות על הבמה ושווה לחכות להם. Bridges to Babilon ו A Bigger Bang הראו בדיוק אותו דבר, הסטונס שומרים על הרמה שלהם. בניגוד ללהקות רוקנרול אחרות שהתוקף שלהם פג בשלב מסויים, ועשויות לבזות את עצמן על הבמה, הסטונס ממשיכים להשאר עדכניים בהופעות החיות שלהם וממשיכים לשמור על עצמם גם באלבומים. בשנת 2007 בעת מסע ההופעות הסטונס ספגו מכה קשה כאשר קית' ריצ'ארדס מעד ונפל מעץ. מאז ריצ'ארדס עולה כמדי פעם בפעם לכותרות לא מחמיאות במיוחד.
סוף