בתום השנה שעברה סברתי שהג'אז הישראלי הגיע לשיאו ושעשויה להיות נפילת מתח מאותו שלב. אבל הג'אז הישראלי שמר דווקא על רמות גבוהות ולא נפל. שלושת הדורות של הג'אז הישראלי, המייסדים, הוא הדורות של ראשוני הג'אז, הדור של ניו-יורק, הוא הדור בין השאר של ימינו מאז הסצנה הישראלית בניו-יורק מזינה את הג'אז הישראלי, ודור הביניים שהוא כל הללו שלא שייכים לאחד הדורות שהזכרתי, כל הדורות הללו הפיקו השנה מופעי ג'אז מוצלחים.
דור המייסדים מילא הופעות באילת ויוצא כעת לדרך במופע שבו יספרו ראשוני הג'אז על הימים הטובים של הג'אז הישראלי בתחילת דרכו. בפסטיבל הג'אז של תל אביב היה מופע בלתי נשכח של הצדעה לז'אק סאני שבו הפגין הדור הזה שעדיין יש בהם הרבה מוזיקה. דור הביניים גם הוא מנצל את התקופה הטובה של הג'אז בישראל. אלברט בגר ממשיך להיות תופעה של אנרגטיות, ואילן סאלם משתף פעולה עם אמן בינלאומי לראשונה. להמשיך לקרוא סיכום השנה בג'אז הישראלי תשס"ח