אתרים ותערוכות אפריל-מאי 2011

רשימה של דברים שכדאי לעיין בהם בתקופה הזו של השנה. אמנות ותרבות. קצת תרבות ואמנות לא יזיקו. אולי בעתיד אני אכתוב קצת בנושא תרבות ובריאות, אבל כרגע מספר המלצות שמדברות בעד עצמן.

ההמלצות בנושאי תערוכות תרבות ואמנות שונים. להמשיך לקרוא אתרים ותערוכות אפריל-מאי 2011

ראיון עם אבינעם #2

בדצמבר 2008 ערכתי ראיון עם אבינעם לסרי לראשונה. למעלה משנתיים חלפו, ולאחר שראיתי אותו מופיע במחווה לשמשון חלפי שנערכה בלבונטין-7 הסתקרנתי מאוד. מאוד נהניתי מאבינעם, הגישה שלו והדרך שבה הציג את הקטע שלו. במבט לאחור לראיון הקודם הסתקרנתי לראות ולהעמיק בדיון של עמדותיו ותפיסותיו ולשמחתי היה ראיון מרתק ומפרה-מעורר מחשבה במגוון נושאים.

לאבינעם ביקורת רבה כלפי ה"אינדי", הוא סבור שמונח ה"אינדי" זו בדיחה המשווקת באינטרנט על ידי קומונה של מספר בלוגרים, שיוצרים הייפ המוגדר כסצנה. הוא סולד מהגישה המקובלת לקאברים ואינו רואה עצמו שותף לעניין, ולא חוסך ביקורת מהדור הצעיר של המוזיקאים של העשור האחרון.

אבינעם, ראיתי אותך לאחרונה במחווה לשמשון חלפי שהייתה בלבונטין-7. אני די הופתעתי לראות מוזיקאים מדורות שונים, בשנות ה-20,30,40,50,60 לחייהם, לכל עשור היו נציגים. מה דעתך על התופעה הזאת?

אני רואה את זה כתהליך טבעי. בכלל, אם לא להיות יותר מדי פסיכולוג, תשים לב שכל דור מתרחק מעט מהעשור הקודם שלו, מחפש את העדכני והחדש ומקבל את היותר ותיק כנוסטלגיה או קלאסיקה. לכשעובר הזמן, אותו עשור שהוזנח נכנס לתקופות הקאמבק והטרנד שלו ואחר כך נטמע עם מוזיקה ישנה יותר. להמשיך לקרוא ראיון עם אבינעם #2

בלוז ותזמורות גדולות חלק ראשון: מחלקות כלים ובלוז

האם בכלל בלוז זקוק לתזמורות גדולות? להקות בלוז, גודלם ותזמורם, זאת שאלה שעניינה אותי מכמה סיבות, הראשונה שבהם בגלל שלהקות ג'אז גדולות ביצעו בלוז לאורך ההיסטוריה, כמו גם היו להקות בלוז גדולות. וזאת כבר מראשית היסטוריית הבלוז המוקלטת. כארבעים קטעים עם "בלוז" בכותרת הוקלטו בין השנים 1914-1916, רשימה כמעט מלאה, על ידי להקות קטנות כמו גם גדולות. אחת הדוגמאות היא הרכב הסקסופונים "שישה אחים חומים" הרכב שהיה מבוסס על שישה סקסופונים שנקרא לאחר מכן "שישיית הסקסופונים" , "רבייעית פירלס" כהרכבים קטנים ולעומת זאת גם תזמורות גדולות כגון "להקת סוסה".

חלק מהקלטות מוקדמות (1914-16) אלו היו פופולאריות אך אין קורלציה מוכחת בין מידת הצלחת הקלטות מסויימות יותר מאחרות לבין גודל הלהקות שהקליטו אותן. פרט לכך, מרבית להקות אלו נשכחו בהיסטוריה ולא היוו השפעה מוכחת על הקלטות מאוחרות יותר, לרבות העובדה שבלוז לא תוזמר לתזמורות בסדר גודל גדול למעט פרוייקטים נקודתיים. לא היה עד כה עניין אקדמי, אמנותי או מסחרי לעשייה בתחום זה.

להמשיך לקרוא בלוז ותזמורות גדולות חלק ראשון: מחלקות כלים ובלוז