המהפך של מיילס דייויס

סגנון הפיוז'ן די במפתיע הגיע מבית מדרשו של מיילס דייויס. במשך שנים מיילס נראה היה כמי שפרי-ג'אז לא עושה לו את זה. הדבר השתנה כאשר עבר להגדיר סגנון מוזיקלי חדש, פיוז'ן, שבו שילב גם דברים הקשורים בפרי-ג'אז. הוא הכניס דברים שלפני כן לא נגע בהם, כלים חשמליים, אלמנטים של רוק, אלמנטים של פ'אנק, אפילו אלמנטים פסיכדליים. היום נסקור כיצד זה קרה. לא פחות מ 5 אלבומים מיילס דייויס שיחרר בתוך פחות מארבע שנים. בין 1969 ל 1972 שהם חשובים להגדרת הסגנון.

bitches.jpg

In A Silent Way, שם האלבום הראשון בסדרה מעיד אולי על הדרך ה"שקטה" שבה מיילס הכניס לג'אז את הרעיונון הללו, או אולי הכניס לרוק את רעיונותיו הג'אזים המודאלים, תלוי מאיזו נקודת מבט מסתכלים על זה. Bitches Brew הגיע מייד לאחר מכן , וזכה להצלחה מיידית אם כי העמיד עבור קהל הג'אז הותיק שלו שלושה סימני שאלה ליד שמו. מיילס לאן??? Live Evil כמו גם Tribute To Jack Johnson לא הותירו ספק – מיילס מתרחק מהזרם העיקרי של הגאז לטובת נישה חדשה. On The Corner חתם את חמשת האלבומים שמיילס הגדיר בהם את ראשית הפיוז'ן. לימים הנגנים שליוו את מיילס היו הללו שהקימו להקות שהמשיכו לקחת את הסגנון למחוזות נוספים, להקות כמו Wheather Reportו ה-Mahavishno Orchestra התבססו מאוד על רעיונות אלו והפכו לקלאסיקות של הסגנון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *