לפני כחודש חלו סיבוכים במצב בריאותו של לוציאנו פאבארוטי. הוא אושפז והיה נראה לפחות לפי הדיווחים כי סופו קרוב. דיווחים סותרים כרגיל במצבים שכאלו הגיעו מבית החולים ע"י בני המשפחה, עד שלבסוף מת פאברוטי היום. פאברוטי הגיע לגדולה בשל כשרונו, אבל מרגע שהגיע להכרה ידע להרחיב את מעגל המאזינים שלו באמצעות הן שיתוף פעולה עם אמנים מתחום הפופ, הן הקמת פרוייקטים ענקיים ומתוקשרים כגון פרוייקט הטנורים הצעירים, והן בשל דמותו והכאריזמה יוצאת הדופן שלו על הבמה. פאבארוטי נתן לאופרה במאה העשרים משמעות עדכנית כך שהאופרות בביצועיו פעמים רבות נחשבו לעדכניות. קולו בעל העוצמה זימר את האופרה לאוזניים רבות אולי מכל אחד אחר בהיסטוריה, הוא נכנס לספר השיאים של גינס עקב עופעות הענק החיות שלו לעיני מליוני צופים.
האופרה זכתה לשנים טובות בשנות השישים עת רבים נכספו לצלילים הללו. פאברוטי שהתאים לתקופה כמו כפפה ליד ידע להביא את האופרה לבתים רבים, וסיום חייו לווה במעט מהדרמטיות שאיפיינה אותו, כאשר הדיווחים הסותרים מבית החולים בילבלו את התקשורת אך נתנו להבין כי הוא גוסס. מותו מסמל סיום פרק בתולדות האופרה של המאה העשרים, כאשר בשיאה היו מספר טנורי-על מוכשרים במיוחד שהתחרו ביניהם והישרו אחד על השני כגון המפורסמים יותר כפלסידו דומינגו וחוזה קרראס והיו כמובן טנורים נוספים פחות מוכרים מה שמסמל את האנרגיות החיוביות של הסצנה הזו.
זה עצוב מאוד גם לנו וגם למדינה שלו.