התוכנית של רועי רון יש בה מוזיקה מעניינת. אני לא מכיר את הדברים הספציפיים, אבל רואים שיש כאן אופי ועומק, שהושקעה מחשבה רבה בהכנת המסגרת של התוכנית. ומצד שני, יש מיעוט רב של הסברים, לטעמי, כלומר, רון מדבר מעט מאוד, נותן למוזיקה לדבר לעיתים ישנם מספר שירים ברצף מבלי שיש ביניהם איזושהי מילה או נתון כלשהו, פיקנטריה או כל דבר אחר.
בימינו, דווקא לטעמי זה מאוד חיוני והכרחי לקבל מידע ורקע על הדברים. אני אסביר למה. ישנם שלושה מצבים, בכל תחום, שאליהם אני אתייחס, המצב הראשון הוא תחום תרבותי מסויים אליו יש מעט מאוד גישה וחשיפה במקום מסויים. הדבר השני, זהו תחום שבו יש חשיפה סבירה, לא יותר מידי ולא מעט מידי. הסוג השלישי הוא כשיש אובר-חשיפה.
וכיום אנחנו מצויים במצב של אובר-חשיפה למידע, במקרה הזה מוזיקה, וכאן יש חשיבות רבה שהמגיש יעזור למאזין, יכוון אותו אליו. אם נניח יש עשרים תוכניות רדיו שעוסקות במוזיקת רוק, הרי כל תוכנית בנויה על הטעם של המגישים. חלקן טובות ואחרות פחות טובות, הכל בהתאם לטעם. אבל המאזין שמצוי בתקופת שפע, תקופה שבה יש יותר מידע ממה שהוא יוכל לצרוך אי פעם, הוא זקוק להכוונה. אין סיכוי למשל שאני אצליח בחיי להאזין לכל המוזיקה שקיימת ונגישה לי באנטרנט בלחיצת עכבר.
לכן אני צריך שמישהו יכוון אותי, או יותר מדוייק, ימליץ לי. חוקר מוזיקת הפולקלור האמריקאית, פיטר לורי, במקורו אוסטרלי, אמר פעם שהלוואי שבתקופתו היה את השפע שיש היום. ומדובר בחוקר מוזיקה שישב במשך שנים בספריית הקונגרס האמריקאית! מקום שבו יש אוצרות בלומים. לורי בפשטות רואה את השפע, דברים שלנו נראים פשוטים ובזמנו היו חלק מדברים אלו קשים מאוד עד בלתי אפשריים להשגה.
אבל בתקופתו, המיעוט שהיה אפשר להתמקד ולהעמיק בהאזנה. ולכן אנשים של אז קל להם יותר לדעת מה הם רוצים, כי אז כולם ידעו מה נחשק ורצוי. בימינו, יש שפע ואובר-היצע של מוזיקה, ולכן שדרי רדיו יכולים להחיות את תפקידם, ולהפוך ליותר חיוניים, במידה וידעו להיות סוכנים שיכולים להעביר מידע למאזין, מידע שאומר לו, היי, תשאר איתי אם אתה רוצה ללמוד משהו על מה שאתה שומע, ואם אתה רוצה לדעת מה לשמוע, ואם בכלל אתה רוצה להעמיק.
בתוכנית של רועי רון זה היה חסר לי. הייתי רוצה לדעת יותר, לא רק לשמוע את המוזיקה, והקרדיטים לתוכנית שזה גם חשוב, אלא באמת כמו לשבת איתו ולשתות איתו תה, לשמוע מה יש לו להציע מעבר. מספר פעמים הוא בכל זאת אמר דברים, אבל זה היה כמאמר המשפט, מעט מידי, מאוחר מידי. אז התוכנית של רון היא בקטע של לתקלט נטו, בלי לנסות לעשות שום דבר נוסף, ללא מיוחדות, אתגר בבחירת הקטעים בלבד, וזה בסדר, אבל לא הצלחתי לקחת מהתוכנית הזאת שום דבר הלאה איתי, אם כי המוזיקה עצמה היתה בנויה ומסודרת היטב.
ציון: 6
מערכת הציונים היא מ-1 ועד 10 לפי המפתח הבא:
1. מתחת לכל ביקורת.
2. תוכנית חלשה עם כמה בעיות משמעותיות בסיסיות.
3. תוכנית חלשה עם בעייה בסיסית אחת.
4. תוכנית שאין לה בעיות בסיסיות אבל לא נעשה שום דבר מעבר למינימום ההכרחי.
5. תוכנית שלא הצליחה לצאת מהבינוניות.
6. תוכנית חיובית שיוצאת מהבינוניות במעט.
7. תוכנית טובה, מהנה, רוב רובו של הזמן.
8. לא רק שהתוכנית טובה, אלא שיש בה לעיתים רגעים של מצויינות.
9. תוכנית טובה מאוד רוב הזמן מצויינות.
10. תוכנית יוצאת דופן באיכותה.