ישראלים בחו"ל!

YNET היום חיממו את הלב. שוב קורה המצב הזה שאמנים ישראלים שמייצגים מוזיקה טובה מצליחים לקבל הכרה בחו"ל ולהגיע למקומות ראויים. הפעם YNET דיווחו על לא פחות משלושה כאלו ביום אחד! ללקק את האצבעות. אמנם אין שום סיבה להעריך אמן ישראלי רק בגלל שהוא ישראלי, על פני אמן זר, אבל הקטע הוא שהסיכוי לראות אמן סביר במופע בישראל הוא טוב יותר אם הוא ישראלי, הזרים ממעטים להגיע. על כן אמנים ישראלים שמשתפרים מוסיפים הרבה חיוניות לזירת המוזיקה הישראלית שמצויה בעלייה בלתי מתונה בשנים האחרונות. כשהם מתחילים לגעת במרחבים של מקצוענות שיש בעולם זה רק מסייע לשפר את המצב הטוב גם ככה.

התפוחים הם הרכב מעניין המשלב אלמנטים רבים ואיכותיים: פיוז'ן, פ'אנק ואולד-סקול-ראפ, שילוב שנותן תוצאה מרתקת למדי של מוזיקה. בכתבה ב YNET מציינים את החדשות הטובות שהרכב מעניין זה זכה להגיע לפסטיבל הג'אז בלונדון, חדשות שמוכיחות שבימינו מי שטוב לא זקוק לעבור פילטרים מקומיים בהכרח, יש אפשרויות רבות שעשויות להפתח גם ממקומות בלתי צפויים. רק לפני מספר ימים היה לי דיון בנושא התפוחים בפורום מסויים ואני שמח שאני לא היחיד שסימן אותם לטובה אלא שהם מצליחים לעניין גם פסטיבל רציני כזה של לונדון.

אינפקטד משרומס, די-ג'ייז ישראלים גם הם עושים חיל. YNET מציינים את ההכרה בהם בעולם הטראנס לצד עוד ישראלים שעושים שם חיל, אבל להגיע לעשרת הראשונים במגזין נחשב בתחום זוהי לא רק מחמאה אלא גם כרטיס ביקור ממשי. אם כן מי שמגיע למועדון ישראלי בתחום הטראנס יכול להרגע שהוא מצוי בידיים אמונות מאחר והרשימה הנכבדת של הדי ג'ייס הללו יצאו מישראל ויש כאלו רבים נוספים שמצויים בישראל.

נועה בביוף מניחה כף רגל בטוחה בעולם האינדי. אלבום חדש וראיון מעולה ב YNET. ומספקת את הציטוט הבא: "עכשיו זה גדול יותר מתמיד. אם אי פעם הייתה למוזיקה הזו סיכוי לא להיעצר, אז זה עכשיו. כמובן בגלל האינטרנט שהופך את הכל לנגיש. מהבחינה הזו, אני מאוד שמחה שאני חיה ויוצרת בתקופה הנוכחית. במשך שנים רציתי לחיות בשנות השישים, ואני עדיין לא מתנגדת", צוחקת, "אבל הצעד הזה היה יכול לקרות רק עכשיו ובטח עוד יתפתח. קשה להאמין שאני יכולה למצוא ולתקשר עם מוזיקאים אחרים בכזו מהירות, ולהיפך. בשביל מי שמגיע מישראל, זה משהו שהוא בכלל לא מובן מאליו".

בביוף רואה את המצב נכון מאוד, לא היתה למוזיקה עצמאית העדנה שיש לה כיום, החופש וההזדמנויות שיש לאמנים עצמאיים. וזה אכן בגלל החדשנות והאנטרנט. בשנות השישים היתה תחושת חופש ויש כל כך הרבה סיפורים של כמעט ו… משנות השישים של אמנים שמעידים שאכן היה חופש יצירה גדול (יותר מאשר שנות השבעים והשמונים למשל) אלא שאז מי שלא עלה לפסגה נעלם ואילו היום המודל שונה ואמנים יכולים לטפס גם ממייספייס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *