לפני כארבעה חודשים כתבתי אודות החיים שאחרי המוות בסגנונות מוזיקליים. בין השורות אני ציינתי את ההמשכיות של נגני הבלוז השורשי באיזור מיסיסיפי, מדובר בהמשכיות מהסוג הטוב והאמיתי, ולא הסוג שלפעמים קרוי פולק שהוא שם כיסוי לשקיעה לתוך בינוניות קבועה. כמובן שאין להשוות בין התקופה החמה של הבלוז של המיסיסיפי בשנות העשרים, ולמעשה לא רק במיסיסיפי כי אם בכל מקום ומקום היה הבלוז מאפיין תרבותי של האפרו-אמריקאים, וגם לא מדובר בהמשכיות ההתפתחותית של הסגנון לכיוונים אחרים כפי שהיה בשנות השלושים והארבעים והחמישים והשישים, אלא שמדובר במקום שנותר סטרילי ובעיירות רבות נשתמרו מהמאפיינים התרבותיים ומקומה של המוזיקה בתרבות נשתמר באופן מתאים.
לצורך המחשת העניין, אפשר להסתכל על הכתבה הבאה מלפני עשר שנים אמנם, אבל היא לא שונה בהרבה מכתבות דומות מלפני כמאה שנים, לפחות לא מבחינת הדמויות הראשיות. האמור בכתבה דומה בהחלט לליריקה של השירים מהתקופה, מה שמראה קשר מסויים לתקופה ההיא שהבלוז היה לוהט. אפשר לומר שנותר מהלהט הזה גם כיום! כמובן שאין צורך בכתבה הזאת או לבדוק את האותנטיות שלה בשביל להבין את זה כפי שכבר נראה שאכן השימור הזה קיים.
כמה ציטטות מהכתבה:
"I repeat: I am not an evil-hearted woman who will not let him be. To the contrary, my lovin' is so sweet, it tastes just like the apple off the tree.
"He says he sends for his baby, but I don't come around. Well, the truth is, I do come, but he is out messing with every gal in town."
"Only one man can taste my sweet potato pie, and I believe I have made it perfectly clear who that man is."
On May 5, 1998, Jackson was rushed to the hospital and narrowly escaped death after ingesting nearly five ounces of gasoline. Jackson claimed that Dobbs tried to murder him, serving him a glass of the toxic fuel when he requested water.
I don't want to, but if he keeps doing me wrong like this, I am going to take my lovin' and give it to another man
According to Dobbs, Jackson frequently has devilment on his mind, staying up until all hours of the night rolling dice and drinking smokestack lightning.
Unless my man puts an end to these unfair attacks on my character, I will neither rock nor roll him to the break of dawn. I am through with his low-down ways
הציטטות הללו כמו גם נוספות ממש לקוחות מליריקת שירי בלוז ישנים. תיאורים של איברים אינטימיים ופעילות מינית באמצעות דימויים מעולם המזון, נסיונות הרעלה וכדומה, אמנם ייתכן ומדובר בעיתונאי שהחליט להגזים אבל אם האימרה אין עשן בלי אש נכונה, היא עשוייה להיות נכונה גם פה. במילים אחרות השמירה על מאפיינים תרבותיים מסויימים לאורך הזמן מקשרת את בני הקהילות הללו לעבר של לפני מאה שנה יותר מאשר למה שקורה באופן כללי בימינו. קלארקסדייל, מיסיסיפי זה המקום שממנו צמחו רבים מאמני הבלוז, והיה מרכז ראשי של הדלתא בלוז בשנות העשרים.
יש מידי פעם נסיונות למצוא אמנים שמגיעים מהמקומות הללו, ולהקליט אותם, אבל הנסיון הנוכחי נראה די חדשני. הסרט שכרגע מתבשל מתוכנן לצאת בעוד כשנה פחות או יותר אם לא יהיו עיכובים, M For Mississippi יציג לנו את התמונות האמיתיות, בתי הקפה והמועדונים הקטנים, הג'יוק ג'ויינטס, החצרות והמרפסות, שדות הכותנה וכל מה שיכול לעלות על דעתו של אדם, דברים אלו יוצגו כפי שהם כיום. אפשר לראות מסרטון הפרומו שמדובר בסרט מבטיח למדי.